TINE Gruppa har over 110 merkevarer. De fleste er meieriprodukter laget på norsk melk, men også juiceprodukter, iskrem, ferdige middagsretter, margariner og desserter inngår i sortimentet. TINE tilpasser produktsortimentet etter forbrukernes ønsker og behov. Sunnhet og helse er i vinden, og det er spesielt sukker som forbrukerne ønsker seg mindre av. Fra 2006 og fram til i dag har TINE jobbet målbevisst med å redusere sukkerinnholdet i produktene. Dersom vi ikke hadde gjort disse endringene, hadde forbrukerne fått i seg mer enn 1 million kilo sukker mer i 2016. Her presenteres noen av TINEs produktnyheter fra 2016:

Tinemelk®

 

 

 

 

 

TINE MELK 2

Melka er fundamentet i TINEs virksomhet. Av det unike råstoffet, produserer vi hvert sekund året rundt 40 3,5 millioner liter enheter daglig og rundt 1,3 milliarder enheter i året.

Merkevaren Tinemelk® er en av Norges mest kjente merkevarer og av stor verdi for TINE. I løpet av de siste tiårene har melkeforbruket gått nedover. I 2016 har det derfor pågått flere tiltak gjennom hele verdikjeden med mål å finne smarte grep som kan resultere i økt forbruk av melk.

Norvegia©

Norvegia Paprika Og Pepper
Norvegia® med krydder er en ny retning som skal tilby variasjon til de som ønsker smaksatt ost. Osten kommer med to smaker – paprika og pepper.

TINE Yoghurt Fyldig

TINE Fyldig Yoghurt

TINE Yoghurt Fyldig er en ny serie smakfull yoghurt med fyldig og fløyelsmyk konsistens, med lite fett og rik på protein. De smaksatte variantene inneholder 30 % mindre sukkerarter per 100 gram enn et lignende produkt.

Sprett Pluss Drikkeyoghurt®

Sprett Drikke Yoghurt1

Sprett Pluss Drikkeyoghurt® har 25 % frukt- og bærjuice og grønnsaker. Smaken er en frisk og deilig blanding av druer, jordbær, eple og gulrot.

Nå® middagsbaser fra TINE

TINE Nå Ny

Nå® middagsbaser fra TINE er laget på gode råvarer, er smaksrike og enkle å tilberede. De inneholder mellom 25 og 75 % grønnsaker.

Litago UTEN®

Litago _Uten _L

Litago UTEN® er en sjokolademelk basert på laktosefri lettmelk. Dette er den første sjokolademelken på markedet som er uten tilsatt sukker eller søtstoff.

Biola Frokostsmoothie®

Biola Frokostsmoothie
Biola Frokostsmoothie® var den første drikkeklare frokosten på markedet. Den er laget på laktosefri syrnet lettmelk, er rik på protein og fiber. Den inneholder 1,5 % tilsatt sukker, melkesyrebakteriene A+B og LGG, og vitamin D for immunforsvaret. Biola Frokostsmoothie® finnes i smakene mango/pasjonsfrukt og bringebær/fersken.

Biola Frukt+Grønt®

Frukt Og Grønt Jpeg

Biola Frukt+Grønt® er den første smaksatte syrnet melken med grønnsaker og 30 % mindre sukkerarter per 100 gram enn lignende produkter på markedet. Det er en laktosefri syrnet lettmelk med de nøye utvalgte melkesyrebakteriene A, B og LGG, og med vitamin D for immunforsvaret. 

TINE Cottage Cheese Fettfri

Fettfri Cottage Cheese _Topp2

TINE Cottage Cheese Fettfri er rik på proteiner. Smaken er mild og frisk, og den er merket med nøkkelhull. Nøkkelhullet er et symbol som skal gjøre det enkelt for deg å velge sunnere matvarer.

Sunniva® Lett

SUNNIVA LETT

Sunniva® Lett er en forfriskende fruktdrikk med 35 % mindre sukker fra frukten, hvor vi har redusert sukkeret fra frukten på en skånsom måte. Sunniva Lett finnes i to smaker; Sunniva Lett Eple og Sunniva Lett Eple & Appelsin, og består av 99,8 % frukt.

Sunniva Supri® Eple, Fennikel og Kiwi

Sunniva Supri
Sunniva Supri® Eple, Fennikel og Kiwi er en ny smak i Sunniva Supri-serien. Denne innholder hele 36 % grønnsaker og resten frukt. Den har en mild smak av grønnsaker med et hint av tropiske frukter, og en fantastisk flott grønnfarge.

14 Kesam® pasjon med frøtopping

Kesam 14 Pasjonsfrukt
14 Kesam® pasjon med frøtopping består av kvarg med 1 % fett. Produktet er rikt på protein og har totalt 4 % tilsatt sukker. Kesam® blåbær/acai har samme fettprosent, er uten tilsatt sukker, men søtet med søtstoff. Den inneholder 110 kcal per beger og er et godt mellommåltid for den sunnhetsbevisste forbrukeren.

OSTECOMPAGNIET AS

Oste Compagniet
OsteCompagniet AS markedsfører og selger oste- spesialiteter fra TINE, enkelte småskalaprodusenter, og ost fra flere land i Europa. Hoveddelen av omsetn­ingen er norske produkter, men som et supplement importeres ost fra andre land som kompletterer tilbudet til forbrukeren og øker interessen for ost.

FJORDLAND AS

FJORDLAND
Fjordland AS er et merkevareselskap som driver utvikling, markedsføring og salg av fersk ferdigmat, margariner, yoghurt og desserter i det norske markedet.

DIPLOM-IS AS

Diplomis 

 

Diplom-Is AS er et merkevareselskap som produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter.

WERNERSSON OST AB

Wernersson1

Wernersson OST AB er en av Skandinavias største grossister innen spesialost. Som totalleverandør av ost, har de spesialisert seg på lagring, pakking og foredling. De har mange sterke egne og andres merkevarer i sin portefølje.

NORSELAND INC.

Jarlsberg

Norseland Inc. distribuerer, selger og markedsfører premium merkevarer innen spesialmat i alle kanaler i hele USA. Jarlsberg® er USAs bestselgende merkevare innen importert spesialost segmentet.

NORSELAND LTD.

Norseland Ltd Png

Norseland Ltd. er en av Storbritannias innovative ostespesialister og er nummer én i segmentet «British Blended Cheese» med 45 % markedsandel. De har mange markedsledende merker og ostesnack­produkter i sin portefølje.